Історія створення Tomb Raider (1996)

Розробка легендарної гри Tomb Raider, дія якої відбувалася в древніх пірамідах, гробницях і храмах розпочалася в далекому 1995 році в надрах англійської компанії Core Design. Концепція гри передбачала вигляд від третьої особи, ретельне дослідження локацій, екшен та головоломки. Планувалася також взаємодія гравця з навколишнім середовищем і надання йому маси можливостей і свободи рухів.

Обкладинка Tomb Raider (1996)

Обкладинка Tomb Raider (1996)

Іншою особливістю гри мала стати унікальна система камери. Передбачалося, що вона буде не лише слідкувала за головним персонажем, але і віддалятися, наближатися, показувати різні види, що дозволяло б створити кінематографічний ефект.

Надзвичайно сміливий з технічної точки зору, проект також вимагав наявність більш-менш зрозумілого сюжету і яскравого головного героя, який прийняв би виклик небезпекам, щоб в кінцевому рахунку розкрити усі таємниці та загадки гри.

Концепція гри була схвалена і розробка почалася. Але перед тим як з’явилися перші результати, пройшло кілька місяців. Через складне ігрове оточення необхідно було написати нове програмне забезпечення для відтворення природних локацій. Також потрібен був зовсім новий полігональний ігровий рушій, який би поєднував у собі швидкість і унікальні графічні можливості. І звичайно персонаж, який узяв би на себе головну роль.

Тобі Гард

Тобі Гард

Гра розроблялася в основному силами шести розробників, і в першу чергу — Тобі Гардом (який нині носить титул творця Лари Крофт) і Філіпом Кемпбеллом (основним дизайнером рівнів).

Спочатку головним героєм гри повинен був стати чоловік, але по ходу розробки стало зрозуміло, що всесвіт Tomb Raider, орієнтований на вирішення головоломок і виконання нетипових дій, набагато краще узгоджується з жіночим персонажем.

Цікаво, що в одному з інтерв’ю Тобі Гард пожартував, що вони змінили головного героя з чоловіка на жінку, тому, що йому під час розробки та тестування гри більше подобалося дивитися ззаду на жінку ніж на чоловіка.

Одна із перших версій Лари Крофт

Одна із перших версій Лари Крофт

Спочатку Тобі Гард намалював латиноамериканку з хвостом і назвав її Лаура Круз. Але від цього імені довелося відмовитися — у Eidos побоювалися, що воно буде непривабливе для американської аудиторії. Так народилося ім’я Лара Крофт, яке, як розповідають, розробники, знайшли у телефонному довіднику. Одночасно змінилося і походження героїні гри — вона отримала англійську прописку і аристократичне походження.

Характер Лари також еволюціонував від холодного, мілітаристичного типажу до інтелігентного, але жвавого археолога. Не останню роль у цьому зіграв співзасновник Core Design Джеремі Сміт, який попрохав Тобі Гарда бути більш оригінальним і не копіювати всім відомого Індіану Джонса. Не останню роль у формуванні образу Лари Крофт внесла шведська виконавиця хіп-хопу Нене Чері, сценічним образом якої надихався Тобі Гард.

Нене Чері

Нене Чері

Після вивчення багатьох варіантів дизайну головного персонажа і сюжетної лінії, полігональна модель була готова і Лара Крофт вперше ожила на комп’ютерному екрані. Одягнена вона була в бойові шорти і щільний топ, її фізична краса, безстрашні акробатичні трюки і майстерне поводження з парою пістолетів відразу ж завоювали серця директорів компанії.

Лара Крофт з Tomb Raider (1996)

Лара Крофт з Tomb Raider (1996)

Лара Крофт відома своїм розміром грудей, і як виявляється, їх розміри були предметом запеклих суперечок розробників. По одній з легенд, великі груди Лари виникли в результаті помилки Тобі Гарда, коли він випадково збільшив їй груди на 150% від нормального розміру. Одні розробники вважали, що необхідно повернути груди в нормальні розміри, а інші — навпаки, що необхідно залишити такий, що більш б привернуло чоловічу аудиторію.

Для широкої публіки гра Tomb Raider (або, як її після появи наступних частин стали нумерувати, Tomb Raider I) вперше був презентований на Виставці Електронних Розваг у травні 1996 року, а потім на Європейській Комп’ютерної Виставці в Англії в кінці цього ж року. Хоча і незакінчена, гра викликала великий інтерес, як новими технологіями, так і головним персонажем.

У листопаді-жовтні 1996 року, Eidos Interactive (видавець гри) запустив Tomb Raider у продаж. Спочатку вийшли версії для ПК, PlayStation та Sega Saturn. Пізніше з’явилися версії і для інших платформ та операційних систем — Macintosh (1998), Windows Mobile (2002) та N-Gage (2003). Всього було продано близько 8 мільйонів копій цієї гри.

Гра Tomb Raider була добре сприйнята критиками та гравцями і фактично стала однією із родоначальників ігор подібного типу. Вона породила безліч наслідувань та справила значний вплив на розвиток всієї ігрової індустрії. Навіть сьогодні Tomb Raider і Лара Крофт залишаються одними з найбільш впізнаваних символів культури комп’ютерних ігор.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься.

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>